http://raczildiko.blogspot.com/2010/04/lengo-bolcso.html
Lélekmadár...
Látom az alakod,
a lábad, a karod,
a szemed, a szád,
látom hajad ringó bársonyát.
Hallom a szavakat,
Szippantom szagodat,
fogom a kezed
és kezedben érzem a szíved.
Érzem kalapálni
lelked legszebb dallamát,
lelkemben fészkelő
magányos lélekmadár.
Repülsz a vágy egén,
s repülök feléd,
benned a nap tüze ég
s olvadok lelkedben én.
Reptünk a szélben
a szív éneke,
lelkünk sír, üzen:
Égj, égj lélekmadár!
...és még egy szó , ami ma egész nap a fejemben motoszkált...ezt is csudaszépnek találom...
...s amint látjátok, ez a szó már elég ősrégi lehet, hiszen régen a lengő bölcsők dísze is volt...
...mintha varázserővel bírna ez a madár...:o
.
Lélekmadár II.
.
Alszik a varázsló nagy szíve,
Összetört tükre, földi ékköve.
Kimúlt a fájdalom szeszéje,
Széthullt egy lázongó reménye.
Íme, az alkotás beérett,
Röpködtek az isteni lények,
Éji sasok, szárnyas angyalok,
Peregtek az égi tam-tamok.
Lehullt a fáról egy levél,
Szárnyára kapta a lenge szél.
Mint pillangó tova-tovaszállt,
A megszellemült lélekmadár.
Dr. Mihályi István
.
"A szimbólumok saját kultúránk és valamennyi emberi civilizáció megismeréséhez elvezetnek, hiszen gondolkodásmódunk alapvető sajátossága a (jel)képek és analógiák használata. A környezet természeti jelenségei, élőlényei és maguk az ember teremtette tárgyak is a képalkotás alapszókincsébe tartoznak. Minden a világról alkotott tudás kifejezőjévé és érzéki szemléltetőjévé válhat. Például a fény, az ég mindenütt a menny, az istenség, a földön túli erő szimbóluma, és a sötétséghez egyetemes érvénnyel kapcsolódik a pusztulás, a halál képzete. A madár az ősi koroktól megjelenő lélek-szimbólum: az egyiptomi madár alakú ba-lélek, az óind Upanisadok lélek-hattyúja, a kereszténység Szentlélek-galambja egyaránt a lélek-madár archetípus variánsai. A ragadozó madarak az égi eredetű hatalom megtestesítői, a magyar eredetmonda turulja csakúgy, mint a görög mitológiában a Zeusz-sas. Számtalan példa bizonyítja a különböző kultúrák analógián alapuló szimbólumainak jelentésbeli rokonságát, a jelképteremtés és -használat egyetemes jellegét. Ugyanakkor a jelentések eltérései, az adott környezethez igazodó tartalmai egy-egy kulturális terület sajátosságait emelik ki. Míg a kínai hagyomány jin és jang eszméjében a női és férfi elem egymást kiegészítő, egyenértékű, egységbe foglalt alapminőség, addig a bűnbeesés vétkét a nőnek tulajdonító kereszténységben a férfi és nő - mint szellem és anyag - dualisztikus ellentétpárként is megjelenik."
forrás:http://www.bkiado.hu/netre/Net_szimbolum/szimbolumszotar.htm
foto:Szentimrey
Medálok és talizmánok
Utolsó kommentek